lauantai 7. maaliskuuta 2009

KIITOS!

"Sekalaista, sekalaista sekä hyvää että pahaa,
mutta ainapa kissa vieköön, hyvä täällä
kuitenkin päällimmäisenä keikkuu ja elämän
retkutus käy laatuun, käypä se."
-Aleksis Kivi

Näillä sanoilla alkoi yllätyslaatikon purkaminen. =) Runonpätkä oli kirjeessä, jonka saattelemana luokseni laskeutui liuta ihania pieniä nöttösiä Huutjärveltä. "Kato! Kato mitä täällä on!!!" hihkuin ja ryntäsin esittelemään nöttöjä Miehelle lausuen samalla ylläolevaa runoa. Päässä vilisi vain yksittäisiä sanoja muodostamatta kokonaisia lauseita: "Virkkuukoukku! Kukkia, koristeita! Tekemistä! Tyhjä pipo! Ihana! Virkkaan! Kukka!".. Normaalia? Kiitos J! =)

Mulla alkoi olla kutkuttava aavistus siitä, mitä lopuista paketeista löytyisi. :)

Maksamaalta tuli tällaista ihanaa, kiitos Aila! Näistäkin saa vaikka mitä, ideat vaan pursuvat! Jotkut langat alkavat kiehtoa heti, vaikka tiedän taitojeni ja kärsivällisyyteni olevan sen verran rajalliset, että käsissäni lanka tuskin saa ansaitsemaansa muotoa. Kuvassa sinisen vasemmalla puolella on aivan älyttömän ohutta roosanväristä lankaa, jonka olen jo ottanut muista erilleen ja sormeillut useaan otteeseen. Miten voi lanka olla näin herkkää? Voi kun osaisin siitä tehdä jotain kaunista.

Lisää ideoita tuli Turun kyljestä tästä paketista! Jotenkin hellyttävä tuo vedenvihreä pörrö.. Ainoa hujoppi, sen pitää ihan kumartua että mahtuu kuvaan, kun kaikki muut on matalia pulleroita. :) Herkuttelen jo ajatuksella, että saisin tuon ruskean ja murretun punaisen langan kimppaan ja koristeeksi johonkin tyylikkääseen juttuun. Ja hujoppi menee johonkin hauskaan ja melkein hempeeseen! Kiitos Marjatta!





Ja nyt terveisiä Porvooseen, lempikaupunkiini! Voi että mun suupielet oli revetä kun näin tämän kortin! :D Ja mukana oli iso kerä juuri sellaista hempeää, jota mun ei ikinä tulisi ostettua! Liisan lähettämästä langasta tuli heti ihan pikkutyttöolo, joten siitä
tulee varmasti jotain ihanaa ja sievää!









Välillä mulle tuli ihan tynnyrissäkasvanu olo. =) Pitäisköhän munkin joskus mennä markettia pidemmälle kalaan..? Katsokaa nyt noita villalankoja! Ohuita, kauniita ja ihanasti värjättyjä! Mistä ihmiset näitä löytää? Ihastuin heti myös tuohon vaaleanpunaiseen Muskattiin! Haluaisin tehdä siitä laukun 5-vuotiaalle pienelle prinsessalle. Hänen kotinsa paloi joulun jälkeen ja tulipalossa tuhoutui aiemmin tekemäni laukku, jonka annoin hänelle joululahjaksi. Onneksi ihmisille ei käynyt mitään. Laukku oli ollut mieluinen, joten jos vain lanka riittää, teen tuosta hänelle uuden ja entistä ehomman laukun, jonka joulupukki voi varmaan toimittaa perille jo ennen joulua.

Tällainen talvinen tervehdys tuli Lellulta! Ihania nöttöjä! Ja materiaali tuntuu turvalliselta, ehkä seiskaveikkaa? Jotkut parjaavat 7 veljestä, mutta minusta se on kiva ja monipuolinen lanka. Ja näissä on juuri sellaisia värejä, joihin iskisin kiinni, jos olisin äidin lootalla! Ja tuo luumun/munakoisonvärinen on herkkua! Harmi että monet värit, joista tykkään hurjasti, eivät lopulta sovi itselleni. Mutta ehkä onnistun tekemään tuosta jotain niin kivaa, että joku muu haluaa sen käyttöönsä?

Olin ysiluokalla luokkaretkellä Naantalissa ja mentiin illalla grillille. Tilasin lihapiirakan ja tuijotin sitä tyrmistyneenä: Mikä tää on??! Olin järkyttynyt mättöni huonosta laadusta. Olin elänyt koko siihenastisen elämäni siinä uskossa, että snagarilihikset ovat aina ja kaikkialla lörtsyjä. Kaupungista, josta saa tuota mun all time lempparisnagarisapuskaa (parasta kahella nakilla ja kaikilla mausteilla) tuli kaksi muhkeaa, herkkuväristä palleroa ja toive, että keksisin niistä jotain hauskaa! Kiitos Sippunen ja terveisiä Savonlinnaan! :) Kuva ei tee oikeutta lankojen väreille, ne suorastaan hehkuvat! Näistä ei tule mitään pikkusievää siperrystä, vaan ehdottomasti jotain iloista ja hauskaa! =)

IIK! Nämä upeat langat vahvistivat orastavan suunnitelmani: ainakin yhdet sukat teen! Mä olen ihan villasukkaihminen, pidän niitä jalassa kesät talvet, enkä koskaan lähde mihinkään reissuun ilman että pakkaan villasukat mukaan. Olen pitkälti äidin neulomien sukkien varassa, koska itse en jaksa niitä neuloa. Ensimmäinen menee kyllä ihan ok, mutta toisen kanssa on jo vähän niin ja näin. Tylsää, kun pitää tehdä toinen SAMANLAINEN.. Mutta nyt törhistäydyn ja opettelen sen pyöröpuikkosysteemin! Ja iik, voiskohan sillä tsydeemillä vois tehä kaks pipoo samalla kertaa??!!!! :D Halauksia ja kiitos inspiraatiosta, Tarja!

Aivan mahdottomia nämä paketit! Availin näitä innosta hengästyneenä ja Mies yritti esittää kiinnostunutta, kun vähän väliä ravasin näyttämässä, että mitä paketista löytyi! "Kato miten hieno!", mä hihkuin tämän kuvan kortti kädessä, "Ite tehty!!" Mä olin ihan kuin pikkutyttö jouluaattona, enkä enää tiennyt olinko enemmän innoissani siitä, että sain noin kauniin kortin vai siitä, että joku on osannut sellaisen tehdä. Kiitos Kikka, runoilutkin oli aivan mahtavia! =) Tästä paketista tuli mieleen entinen työkaverini, joka myös osaa tehdä upeita kortteja ja jolle tein kaulaliinan langasta, joka pilkistää kuvan alareunasta. Että terkkuja vaan! Hänelle saattaisi sopia myös tuo efektilanka, se on niin bling-bling ja hip-hei! :)

Mä en tajua, miten mä voin UNOHTAA laittaa tämän tänne! Paketin lähettäjä ei tätä tiennyt, mutta kortti oli minulle erityisen mieleinen. =) Olen entinen autoharrastaja ja vanhat autot saavat sydämeni sykähtämään. Olen sitikkaihminen (jep, mulla on ollu kuljin vm. -76) , mutta sillon, kun olin ihan pieni tyttö, isällä oli - tadaaa - juurikin Ford Taunus! :) Meillä on ollut myös punainen kuplavolkkari ja sähkönsininen Saab96. Jostain vuodesta 1991 lähtien olikin sitten alamäkeä ja autoina jotain karseita taviksia. Mutta Taunus, kupla ja vauhtisämpylä - niissä oli sitä jotain! (huokaus) Vanhoja sitikoita ei silti voita mikään.. Voih.. melkein tippa tulee linssiin, kun muistelen vanhaa rättäriäni. Oli se mulle niin rakas..

Mutta takaisin asiaan. :) Ylläolevasta paketista tosiaan mä tiesin heti, että sukat haluan tuosta Colorista! Sellaiset putkisukat, mitkä menee silleen jänskästi kierteelle! En mee vannomaan, mutta luulen että jaksaisin tehdä sellaiset ihan sukkapuikoilla, vaikka oon miettiny, että pitäis se pyöröpuikkohomma opetella. Ja mä luulen, että toi punainen lanka on just se, joka tällä hetkellä kyttää puikoille pääsyä, se ei vaan oo vielä osannu kertoo, miksi se haluaisi tulla. :) KIITOS, nää on ihania!

Viimeisenä aukaisin Muorin pussukan ja olin pyörtyä! Kattokaa nyt hyvät ihmiset, mikä määrä lankaa! =) Siis olenko mä tosiaan ollut näin kiltti?! Henkilökohtainen suosikkini on tuo lila pikkukerä upeasti hohtavaa lankaa, en ole koskaan pitänyt mitään niin ihanaa kädessäni! (lanka on kuulemma SILKKIÄ! Iiik!) Tuo murretun limen värinen pörrö on kans kohta varmaan nypyillä, niin paljon olen sitä hivellyt. Pervo.

Oon tosiaan ihan pyörryksissä.. Lämpimät kiitokset kaikille, te olette ihan enkeleitä! :) Ja tässä luultavasti ainakin yksi syy siihen, miksi Muori mua halusi muistaa:

Tykkään neuloa, mutta teen lankaostokseni yleensä marketeissa eli lankani ovat pääosin Novitaa. Ei Novitassa mitään vikaa ole, mutta helmasyntini on ostaa tylsiä värejä. Kaupassa ne näyttävät kivoilta ja visioin päässäni kaikkea tyylikästä, mutta kotona tyylikkyys muuttuu tylsyydeksi. Ainoa tapa yrittää poistaa ankeus on yhdistää niitä johonkin aiempiin, vielä tylsempiin lankoihini.. Todella inspiroivaa. :/ Äidin ja kavereiden lankavarastoilla sormeni taas syyhyävät, heillä on kaikkea ihanaa ja mahtavia värejä! Toisten langat ovat aina mielenkiintoisempia kuin omat, ja siksi olenkin kirppareilta etsinyt jämäpusseja, joissa on kaikkea sitä, mitä en osaa kaupan hyllyltä valita. Tosi harvoin sellaisia löytyy, mutta kerran löysin lähikirpulta peräti kolme pussia (JUHLAA!!) ja raportoin tapahtumasta Muorille ihan innoissani! Samassa yhteydessä taisin mainita taipumuksestani ostaa tylsiä lankoja, joten nyt tylsyys on poistettu ja kiinnostukseni jämälankoihin tyydytetty hyväksi aikaa! IHANAAAAAA! =)

Pahoittelen, että sain tämän jutun postattua vasta nyt, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Loin Yllätyslaatikko-kategorian, johon liitän kuvat käsitöistä, joissa on käytetty näitä yllätyslaatikon lankoja. Toivottavasti mahdollisimman suuri osa saa mukavan muodon ja päätyy lämmittämään erilaisia raajoja tai koristamaan myssyjä!

13 kommenttia:

Matleena kirjoitti...

Aivan mahtavan upeita lankoja oletkin saanut! Minä huuli pyöreänä olen täällä katsellut ja ihmetellyt. ;D Onko sinulla synttärit vai mistä hyvästä tällainen lahjonta?
Hyvää naistenpäivää sinne lankojen ihmemaahan!

sukkaputki kirjoitti...

Ihanan kasan olet saanut! Hei,mulla olis vielä yks tai kaks kerää tuota v.punaista muskattia että jos haluat niin voin kyllä vielä lähettää ne sulle? :)

navettakissa kirjoitti...

Tanja: Voi ihanaa!! Kelpaa kyllä! =) Jos mä laitan sulle s.postissa yhteystietoja?

Matleena: Mä en ihan ymmärrä itsekään, että mistä hyvästä tämä mulle tuli. Ymmälläni, mutta onnellinen olen! Jotain ehkä olen tässä elämässä tehnyt oikein, kun välillä onnikin suosii?

Anonyymi kirjoitti...

Vau. Siis VAU. Että noin niinkuin WOOHOOH. Mieletön kimara, kateeksi kävisi, ellen itsekin olis saanut muutamasta lähteestä (melkein) yhtä inspiroivia materiaaleja. Voi että ymmärrän niin täysin fiiliksesi :-D. Jään jännityksellä odottamaan yllätyslaatikkotuotoksia lisäinspiraation toivossa! (Joo, ja se miehen reaktiokin on NIIN tuttu!)

sukkaputki kirjoitti...

Juu,laita mun sähköpostiin yhteystietoja niin laitan sulle postia tuleen! :)

Tarja kirjoitti...

Taitaa miun langat puuttua...enkä loukkaantunut : DDD
Miulta saattaa(löytyykin) lisää lankaa,jos vaikka mitä! Jos kiinnostaa,niin laitahan sähköpostiini osoitetta!

Anonyymi kirjoitti...

;D <3 <3 ;D

Lisää tulee, kun nähdään... Haluatko tuota vihreää Gedifraa lisää?

navettakissa kirjoitti...

Tarja: Siis niin noloa. Mä ihailin kuvastakin vielä sekä lankoja että korttia (joka on muuten jääkaapin ovessa), ja sit unohin sut kokonaan..! Onneksi näitä juttuja voi vielä jälkikäteen editoida. :) Ja lankatarjous pidetään mielessä.. ;)

Ussi-muoriseni: No jos noin kysymyksen asettelet, niin.... :D Tein langasta jo pienen räpellyksen, mutta suunnittelin lopusta 1,7 kerästä itselleni jotain lämmintä hartioille. Jos sulla 1-2 kerää sitä vielä liikenee, niin otan mielelläni! :)

Anonyymi kirjoitti...

Mukavia kasoja olet saanut. Odotan innolla, mitä saat niistä syntymään. Hyvää kevättä!

Sini kirjoitti...

Ihania lankoja. Mä rakastan ite sekä tota punasta että vihreetä, ja sit vaan päätin että jos et tykkää niin pistät eteenpäin - ne kun on tosiaan sen väriset että ne on jonkun väriset =D.

Ilmota jos tuut Savonlinnaan niin tarjoon vielä lörtsynki kaupan päälle ;).

Pirjo kirjoitti...

Pirjo sanoo:

Voi sua ! Onnea ihanista ystävistä :)

Anonyymi kirjoitti...

Keksitkö Nallesta ja Isoveljestä mitään??
Aurinkoisin terveisin maara

navettakissa kirjoitti...

Voi Maara!!! Sehän se oli, mikä mua on vaivannut, se yhä puuttuva kuva! Ja kun Nallesta mulla oli HETI sukkasuunnitelmat! :) Mä lisään kuvan heti ku ehdin! Huh. Nyt helpottaa olo..

Pirjo: Kiitos! Lankojen saamisesta on kohta kaks viikkoa ja mä olen vieläkin niin onnellinen sekä tunnetusta&tuntemattomista ystävistä että lankayllätyksestä! Hyvä ei ole tästä maailmasta kadonnut eikä pyyteetön antamisen ilo, sen tämä Muorin tempaus ainakin osoitti, ja herkistyn aina, kun sitä ajattelen.

Marjatta: Toivottavasti ei tartte kauan odottaa! :) Yksi on valmis, toinen puikoilla, kuvausta vaille valmista siis!

Sini: Tää on sit diili! :)