maanantai 12. tammikuuta 2009

Kuusi asiaa itsestäni.

No niin. Tässä vastaus Matleenan heittämään haasteeseen: "Kirjoita kuusi random-asiaa itsestäsi". No, kirjottelen mitä mieleen tulee. Kuvia lisään sitä mukaa kun löydän sopivaa kuvitusta/jaksan kuvata. =)

KUUSI SATTUMANVARAISTA ASIAA ITSESTÄNI

1. KUKAT. En ole kukkaihminen. Tai siis tykkään joskus niitä katsella, mutta ei ne mulle niin tärkeitä ole. En esim. erityisesti odota, että Mies toisi minulle kukkia. Ei se ole mun hemmottelua. Jos mua haluaa hemmotella, mulle voi esim. tuoda beef jerkyä. Tai punaviiniä tai appelsiinivissyä. Eräs kukista pitävä ystäväni antoi mulle perjantaina lahjaksi kunnon lihahyytelöä! :D Kyllä tyttö tiesi, millä mua ilahdutetaan, hihiii! Mutta tulppaaneista mä pidän! Niissä on mukavan pyöreä, yksinkertainen muoto, eikä ne tuoksu liiaksi.

2. KIRJAHYLLY. Rakkain kirjani on Kirsi Kunnaksen Tiitiäisen satupuu, kuudes painos vuodelta 1972. Se on ihan nuhjaantunut, selkämyskin rikki. Mutta alakulman perusteella lukeminen on maistunut, koska siitä on popsittu palanen. =) Suosikkirunoni ovat aina olleet Tunteellinen siili ja Herra Piipoo. Ja se missä kurki riiputtaa päätään ja miettii, että "olisinpa surkea, jos muistuttaisin kurkea".

3. TAUTI. Minulla on sairaus, krooninen koira- ja kissakuume. Koirakuume on vaivannut kesästä 1991, jolloin kultaisesta noutajastani tuli enkelihauva. Työ- ja opiskelukiireet eivät ole antaneet mahdollisuutta ottaa koiraa, nyt tilanne sallisi ja ympäristökin olisi koiraystävällinen, mutta vuokrasopimus kieltää lemmikit. Todella harmi. Norjalainen metsäkissakin olisi meille tervetullut, ne ovat yllättävän koiramaisia katteja. Olen muutamien kasvattajien sivuilla vieraillut ja siitä tuli mieleen, että voisihan sitä vuokraisännältä kysyä, että saanko pitää kattilaa. Kai mä nyt hyvänen aika sellaista saisin pitää? =)

4. NOLOTTAA. Olen todella huono pitämään yhteyttä ystäviini, vaikka he ovat minulle rakkaita ja tärkeitä. Ehkä se johtuu siitä, että parhaimmat ystäväni ajattelevat samoin kuin minä: ystävyys ei riipu "kontaktifrekvenssistä", ts. siitä, kuinka usein olemme yhteydessä. Hyvien ystävien kanssa keskustelut eivät pitkänkään ajan päästä ala sillä, että kysellään että "missäs sä oot nykään töissä" tai että selostetaan vuoronperään viimeisen 6kk:n tapahtumat omasta elämästä. Jutut menee heti elämän eri ilmiöiden puimiseen tai vaihtoehtoisesti johonkin, mille ei voi kuin kikattaa. Tiedän, että ystävät ovat aina siellä jossain, mutta tunnen silti huonoa omaatuntoa siitä, että olen heidin niin harvakseltaan yhteydessä. Mutta rakkaita terveisiä nyt heti Turkuun, Tampereelle, Lahteen ja Joensuuhun - ajatuksissani olette koko ajan!

5. KÄSITYÖT. Haluaisin oppia ompelemaan. Ostin viime keväänä ompelukoneenkin, oikein Singerin. Vuosimalli on -70 jotain ja vehje maksoi 5e. Mies muistuttaa about joka kolmas viikko, että "sulla ois se ompelukonekin tuolla.." Jostain syystä aloittaminen on ison kynnyksen takana. Mulla pitäisi olla koneelle oma pöytä ja paikka, jossa saan rauhassa ja ajan kanssa epäonnistua. Itse asiassa mulla pitäisi olla ateljee. Sit leikkisin kaikki päivät muodisuunniddelijaa ja oman elämäni project runwayta.

6. NAURATTAA. Minua naurattaa välillä vähän kaikki, välillä ei mikään. Huumorintajuni on kuiva, sarkastinen ja itseironinen. Eniten nauran oivaltavalle verbaalihuumorille ja tahattomalle tilannekomiikalle (esim. sille, kun liukastuin Joensuun Prisman tuulikaapissa). Myös tahaton kielihuumori hihityttää, kuten se laivareissulta löydetty jännä konvehtimaku. Puujalkavitsit tyyliin "Aikakone sai uuden treenikämpän - Sani teetti tilat" toimii - muutenkin tuntuu, että mitä huonompi vitsi, sitä parempi. Telkkarista tulee tällä hetkellä Frasieria ja kotivideoita lukuunottamatta aika vähän mitään oikeasti hauskaa, mutta eipä haittaa, hihihii, mulla on Tankki täyteen-, Velipuolikuu- ja Studio Julmahuvi -dvd:t! Ei näin yksinkertainen ihminen viihtyäkseen muuta tarvitse.

Siinäpä ne! Haastan seuraavat kuusi ihmistä kertomaan itsestään 6 random-asiaa:

TiiQ

Jantta

Maikki

Noora

Nna

Tupuna

Ja tässä vielä osallistumisohje:

1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourself.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up.

8 kommenttia:

Maria Kiiveri kirjoitti...

Moikka!

Kiitos haasteesta, olen jo vastannut siihen. Yllätin itsenikin suurella nopeudellani:)
Linkitän sun blogin siihen tekstiin huomenna. olen merellä ja tämä kone "tökkii" jostakin syystä.. Ehkä siksi että aallot on 7 metrisiä ja kaikki tavarat tippuilee.. Mun tuoli soutaa omia menojaan eteen ja taakse, hyvä että saan näppiksen pysymään pöydällä ja näpeissä:)

Matleena kirjoitti...

Kiva, nyt ovat salasi minunkin tiedossa! ;)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos haasteesta, otan sen vastaan. Oli mielenkiinotoista lukea uusia asioita sinusta. :)

Tupuna kirjoitti...

Kiitos haasteesta:)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos haasteesta; mietin vielä hetken, otanko haasteen vastaan. Olen melko järjestelmällisesti kieltäytynyt kaikista kiertokirjeiksi luokiteltavista asioista ja periaatteesta tinkimiseen pitää olla painavat syyt ;-).

navettakissa kirjoitti...

TiiQ: Mä oon ajatellut samoin, kiertokirjeet on ärsyttäviä. Ja etenkin se, kun se pitää laittaa eteenpäin. Tässä kohtaa perustelin osallistumiseni sillä, että tuollaisia asoita itsestään voisi periaatteessa kirjoittaa muutenkin jonkun muun postauksen yhteydessä. Riittävän painava syy? ;)

navettakissa kirjoitti...

Lisään vielä edelliseen, että tietenkään kenenkään ei ole pakko osallistua. Käyn TiiQ sun blogissa joka tapauksessa, hihi! =)

Rouva Nordman kirjoitti...

Tosi hauskoja randomeja! Monet jutut sopivat minuunkin, mutta jos mies alkaisi tänne roudaamaan minulle jotain beef jerkyä tai lihahyytelöä, niin bumerangina lentäisivät takaisin! Minä haluaisin jonkun ihanan kukkakimpun, mutta onko täällä sellaista.. ei ole (vaikka välillä ihan yritän vihjatakin :) Tuo Joensuun Prisman tuulikaappiin liukastuminen naurattaa minuakin jostain syystä. Frasieristakin tykkään kamalasti lisäksi Subilta tullut pikku britannia huvittaa, on se sen verran pimeä ohjelma.

Tuo riimi "Olisinpa surkea, jos muistuttaisin kurkea" tulee jostain syystä aina välillä mieleeni kummittelemaan. Piipoo on esikoisen suosikki ja minä luen sitä hänelle aina sellaisella kummallisella reippaalla tyylillä, jossa varsinkin "Hiihoo" sanotaan hyvin tomerasti.

Kissoja on kaksi, joten se alue is covered.

Jaahas ihan pyytämättä naputtelin tänne vähän omiakin randomeja.

Kiva muuten, että jaksoit tutkia blogiani. Retiisit olivat muuten erinomaisia, vaikka Kate Moss :) :) retiisejä olisi voinut luulla kuiviksi.